Friday, 9 December 2016

Open Up The Gates...

So, hier ist er endlich. Mein erster eigener Blog. Lange hat's gedauert, aber letztendlich habe ich's dann doch gemacht. Die Idee selber war schon vor ca einem Jahr geboren...aber bis ich dann auf die Bahn gekommen bin..naja!
Was wird euch und mich erwarten ? Wie der Header ja schon sagt viel Power pop, Sechziger Sachen, Popsike, Garagenpop, eigentlich alles mit geilen Melodien und feinen Arrangements. Was es nicht geben wird, ist der Kirmesklamaukpop der einem aus den Mainstream Medien entgegenjammert.

Ich habe lange überlegt, ob ich die Seite in deutscher Sprache mache oder doch eher in meinem gebrochenen Englisch. Ich werde es erstmal mit beidem versuchen und schauen wie's läuft.
Das meiste, dass ich posten werde, habe ich selber aus dem Internet. Ich halte das für legitim, auch wenn da sicher die Meinungen auseinandergehen. Ich denke, letztendlich geht es darum auf gute Musik aufmerksam zu machen. Natürlich werde ich auch eigene Sachen posten, aber wie gesagt das ist der wesentlich kleinere Teil. Ich hoffe wir werden Spass haben, also lassen wir die Spiele beginnen. Ich habe zum Einstieg drei verschiedene Sachen rausgesucht, die ich morgen im Laufe des Tages online stelle und hoffe das ein oder andere wird euch gefallen.
Bis demnächst
                       SB1


So here it is at long last...my first own blog.It took ages but in the end i did it.The idea was born around one year ago but i needed time 'cause my ass won't come up faster.
What will you and me expect? Like the header say a lot of Power pop, sixties stuff, popsike, garage pop, actually all with a lot melodies and great arrangements. You won't find here silly mother...... pop (sorry can't find a good translation for the german word).
I have well-thought-out for a long time if i do the blog in german or in my broken english language cause there are not a lot music pages in german. I think i will do it in both languages. Let's see what time will bring.
Most of my posts i will do i get myself from the internet. For me that's okay but i know that there are different positions about it. My opinion is that good music should be shared to let the people know what(which ?) great music is around. Sorry about my english...
Naturally i will post my own CD's too. But from all i want post it will be just a small amount. Okay that's just for information. I hope we will have fun so let the games begin. For the beginning i have three different pieces of music that i upload tomorrow during the course of the day and i hope you will enjoy.
See you
             SB1

7 comments:

  1. Best of luck to your new blog, SB1, I shall be checking in regularly to see what you are sharing with us! ~ Doyscoy

    ReplyDelete
  2. Hallo Frank, hab genau wie du angefangen, meinen ersten Blog gebastelt und dann bei RYP Bescheid gesagt... von da kommen immer noch die meisten Besucher für meinen Blog (Jan Molam).. . Ich wünsch dir viel Spass bei deinem Blog! Jan

    ReplyDelete
  3. Brilliant Billie I'll pass links on for your blog to Friends I'm hoping you keep it in English as well as german of course Good Luck my friend

    ReplyDelete
  4. Nice blog! Looking forward to following you. FLAC is much appreciated.

    ReplyDelete
  5. Sounds good. Bring it on, bro, and thanks

    ReplyDelete
  6. Thank you SuperBillie1. A very nice blog!

    ReplyDelete
  7. Thanks for all the kind comments, folks!

    Frank

    ReplyDelete