Friday, 6 January 2017

Chris Jameson? Bobby Lucey? Protest? Anti Protest? mp3@320

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                      
Wie versprochen, poste ich hier das erste Bobby Jameson (aka Chris Lucey) Album. Das Album und seine Entstehung hat ja eine mehr oder weniger obskure Geschichte. Ich denke, jeder ist damit mitlerweile vertraut, so dass ich das hier nicht nochmal aufwärmen muss. Für mich ist es das beste seiner drei Alben. Mich hat überrascht, wie modern es für seine Zeit (1965) klingt, als ich es das erste Mal hörte. Für mich unglaublich, wie gut produziert es klingt, wenn man die äußeren Bedingungen für die Aufnahmen kennt. Jamesons gesanglicher Ausdruck ist 1a und auch die Songs sind klasse arrangiert. Glaubt man Jameson, so war er auch hieran (aufgrund der Umstände) beteiligt. Und warum sollte man ihm das nicht glauben? Jeder, der mit ihm gearbeitet hat und darüber sprach, bezeichnete Bobby als äußerst talentierten Musiker und Interpreten.
2002 hat Rev-Ola die Platte wiederveröffentlicht. Jameson erhielt nach eigenen Angaben 1000 U.S. Dollar dafür,wie er in seinem Blog schreibt. Er sagte, das wäre das einzigste Mal gewesen, dass er jemals für seine Musik bezahlt worden wäre. Und wirklich spricht vieles dafür, dass die Musikindustrie ihn ziemlich besch..... hat. Aber das ist zwar keine andere Geschichte, denn es ist die Geschichte von Bobby Jameson, aber wer möchte, kann diese Dinge in seinen eigenen Worten auf Jamesons Seite nachlesen ( link). Ach so, in England erschien das Album unter ''Bobby Jameson - Too Many Mornings'' mit anderem Titel, eigenem Namen und anderem Cover.

West Coast folk-rocker Bobby Jameson is best known -- or, perhaps, not known at all -- for Songs of Protest and Anti-Protest, the sought-after cult LP he recorded under the alias Chris Lucey. Born Robert Parker Jameson in Geneva, Illinois, Jameson cut his debut single, "I Wanna Love You," for the Talamo label in early 1964. The record was a regional hit, and even earned him an appearance on American Bandstand.
Although the follow-ups "Okey Fanokey Baby" and "All Alone" went nowhere, Jameson nevertheless captured the attention of Rolling Stones producer Andrew Loog Oldham, and in late 1964 he flew to London to record the Decca single "All I Want Is My Baby," co-written by Oldham and Stones guitarist Keith Richards.
(The B-side, "Each and Every Day of the Year," credits authorship to Richards and Mick Jagger.) After a 1956 one-off for the Brit imprint, "I Wanna Know," Jameson returned to Los Angeles, where he befriended producer Marshall Lieb.
At this time Lieb was in the midst of helming the debut Surrey Records release by folkie Chris Ducey, but with the album covers already printed and the disc ready to ship, contractual snafus forced the project into limbo. Lieb coerced Jameson into writing and recording a new batch of tunes based on Ducey's existing song titles, and after some creative tinkering with the cover art, Songs of Protest and Anti-Protest -- now credited to Chris Lucey and, for reasons unknown, featuring a photo of Rolling Stone Brian Jones -- finally hit retail. Promoted via what was then the most expensive and lavish Billboard advertising supplement ever printed, the album -- a deeply idiosyncratic psych-folk opus closely resembling the classic early LPs by Arthur Lee and Love -- nevertheless proved a commercial flop; in the U.K., it appeared under Jameson's own name and a different title, Too Many Mornings, but still stiffed.
Jameson did not resurface until mid-1966, releasing "Gotta Find My Roogalator" -- arranged by Frank Zappa, and recorded with L.A. session virtuosos including Carol Kaye on bass and Larry Knechtel on piano -- on Pat Boone's Penthouse label. He then signed to Verve, where the Our Productions team of Curt Boettcher, Jim Bell, and Steve Clark helmed his 1967 LP Color Him In.
That same year, Jameson also appeared in the infamous American International Pictures documentary Mondo Hollywood, sharing the screen with Zappa, sex goddess Jayne Mansfield, health-food pioneer Gypsy Boots, and Manson crony Bobby Beausoleil. A 1969 album for GRT, Working!, proved Jameson's swan song. allmusic.com

 Ich würde mich freuen, zu hören wie Euch die Scheibe gefällt. Also ran an's kommentieren.
Wir hören uns          Cheers!
                      Frank
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5 comments:

  1. The bonus tracks #11 to #14 are missing for this CD you posted...
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  2. @Robert: Sorry Robert, you're right. I didn't noticed that. Thanks for your help. It's very kind. Hope you have a nice day
    regards
    Frank

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  3. Thanks! - been looking for this for a while.

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